Skip to main content

Novanet is specialist als het gaat om het behandelen van uitzonderlijke schades. Waar in veel gevallen gedacht wordt dat een kozijn compleet vervangen dient te worden, is Novanet in 95% van de gevallen in staat de schades onzichtbaar te herstellen.

Nu speelt bij schadeherstel niet alleen het technische aspect een belangrijke rol. Onze monteurs worden ook getraind op het emotionele aspect van het vak.

Robert de Keijzer, Directeur van Novanet, vertelt hierover het volgende: “De visie van Novanet hierin is helder. Realiseer je dat er emotie loskomt bij een onoverkomelijke gebeurtenis. Schadeherstel is een mooi vak als je beseft voor wie je het doet. Ben je bewust van het verhaal achter de schade, dat geven wij onze mannen mee.”

SCHROEISCHADE DE GEBEURTENISSEN ALS GEVOLG VAN VREUGDEVUREN IS OOK EEN MOOI VOORBEELD VAN: HET VERHAAL ACHTER DE SCHADE!

Bij Novanet staat vakmanschap en professionele schadeafhandeling hoog in het vaandel. Nu kunnen wij dat wel makkelijk over onszelf zeggen, veel beter is het natuurlijk nog dit te horen uit een onafhankelijke bron, namelijk de klant! Wij hebben dan ook het genoegen gehad een bewoner te mogen interviewen van het appartementencomplex dat naast het vreugdevuur in Scheveningen stond. De gedupeerde vertelt ons haar indrukwekkende verhaal en laat ons weten hoe zij de schadeafhandeling van Novanet ervaren heeft.

GEDUPEERDE AAN HET WOORD

De bewoonster was op de avond zelf niet thuis maar ze werd door bekenden gealarmeerd dat haar huis in brand stond. De uiteindelijke schade is gelukkig beperkt gebleven tot schroeiplekken. Deze zaten op de kozijnen en in de coating op het balkon, zelfs op het laminaat zaten schroeiplekken. De vonken waren via de schoorsteen haar woning binnen gekomen. Doordat de brandweer de buitenkant van het complex voor een lange tijd nat heeft gehouden met bluswater, was ook de muur in haar slaapkamer met vocht doordrongen.

De schade-expert van de verzekeraar was snel ter plaatse en heeft Novanet ingeschakeld om de schade aan te kozijnen te verhelpen. De bewoonster vertelt dat het regelwerk rondom de schade afhandeling soepel is verlopen. In samenwerking met meerdere verenigingen van eigenaren, zijn schadebedrijven aangesteld om de werkzaamheden gelijktijdig te verrichten.

WARM WELKOM

De dag begint met een kleine tegenslag. De hele week is het zonnig en als razende reporters kijken we uit naar een middag aan het strand. De lucht is echter grijs en grauw wanneer we in Scheveningen arriveren en er staat een frisse Noordzeewind. Onze  monteur Erwin lijkt geen last te hebben van de weersomstandigheden. Goed gemutst is hij met een hoogwerker de laatste  herstelwerkzaamheden aan het verrichten. De kozijnen aan de voorzijde van het appartementencomplex zien er weer strak uit. Alleen het laatste, nog niet behandelde kozijn, laat nog goed zien wat de gevolgen zijn van het drama dat zich hier amper twee maanden geleden heeft afgespeeld.

We schieten enkele voor- en na foto’s en ook wat actieshots van Erwin. We staan amper een kwartier buiten maar zijn dankbaar, wanneer de bewoonster ons binnen uitnodigt voor het interview en koffie.

Onze handen en neuzen zijn inmiddels al enigszins rood aangelopen van de kou. Wanneer we ons voor het raam geïnstalleerd hebben begint de bewoonster haar verhaal. Waar we nu naar een prachtig uitzicht van rustig golvend water kijken, bood haar woonkamer twee maanden eerder uitzicht op een vuurzee. Hoewel we de berichten op het nieuws natuurlijk hebben gevolgd, schrikken we toch wanneer we foto’s te zien krijgen van de meters hoge vlammen, amper 50 meter verwijderd van de plek waar we nu zitten.

AANGENAAM VERRAST

De bewoonster geeft aan erg tevreden te zijn over de dienstverlening van Novanet. Vooraf is er telefonisch contact geweest om de afhandeling van de schade in te plannen en ook is de projectleider persoonlijk op bezoek geweest om de procedure uit te leggen en de schades te inspecteren. Vooral de korte communicatielijnenhet snelle en nette werken van de monteurs en het nakomen van de gemaakte afspraken werden door haar als grote pluspunten ervaren. Vooraf heeft de bewoonster onze website geraadpleegd om zich in onze herstelwerkzaamheden te verdiepen. Tijdens het gesprek geeft ze eerlijk aan van tevoren  haar twijfels te hebben gehad. De brandschades waren goed zichtbaar en ze had vooraf niet gedacht dat deze volledig weggewerkt zouden worden.

Het eindresultaat heeft haar echter aangenaam verrast en ook wij kunnen met geen mogelijkheid zeggen waar de schade heeft gezeten. Dat onze projectleider André bovendien bevestigd heeft dat er drie jaar garantie verleend wordt op deze verrichte herstelwerkzaamheden, heeft de laatste twijfel doen verdwijnen. Ook benadrukt ze het duurzame aspect van de werkzaamheden belangrijk te vinden. Dankzij de herstelwerkzaamheden kunnen de bestaande kozijnen behouden blijven zonder dat er afbreuk plaats vindt aan de stevigheid of de kwaliteit van de kozijnen.

Wanneer we de woning weer verlaten is Erwin net bezig de laatste foto’s van het eindresultaat te maken. Met het verzamelen van de laatste handtekeningen zijn de werkzaamheden opgeleverd en zit het er op in Scheveningen.

Nu de schade is hersteld kan de bewoonster in ieder geval weer met volle teugen van het prachtige uitzicht van haar appartement genieten!

Inmiddels hebben wij de meeste schademeldingen als gevolg van het Vreugdevuur mogen herstellen. Mochten er onverhoopt nog meer schadeclaims bij u binnenkomen neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Novanet Herstelmeesters
Bel 030 – 241 64 64
Mail info@novanet.nl

Vreugdevuur Scheveningen

“Vooral de korte communicatielijnen, het snelle en nette werken van de monteurs en het nakomen van de gemaakte afspraken werden door haar als grote pluspunten ervaren.”

Gedupeerde
Schade vreugdevuur Scheveningen
Voor en na reparatie vreugdevuur Scheveningen