Novanet heeft haar eigen leerbedrijf gelanceerd, de Novanet Academy. Het intern opleiden van onze medewerkers doen we al vanaf dag één, maar in dit nieuwe jasje willen we meer ruchtbaarheid geven aan onze ambacht. Wij zien steeds meer technische beroepen uitsterven. Door de vergrijzing komen er steeds minder mensen met een technische opleiding op de arbeidsmarkt. Daardoor is het ook lastiger geworden voor ons om techneuten uit andere bedrijfstakken te halen (bijv. carrosseriespuiters of meubelherstellers). Daarom kiezen wij ervoor een leerbedrijf te worden waarin wij onze medewerkers intensief opgeleiden tot schadeherstel specialist.
HET AMBACHT VAN SCHADEHERSTEL
Het specialistisch herstellen van beschadigde zaken, zoals kozijnen, keukens en vloeren, is een vak dat helaas niet op school te leren is. De Novanet Academy heeft daarom een eigen leergang ontwikkeld, waarin er veel aandacht wordt gegeven aan het vakambachtelijke aspect van ons werk. Om onze kwaliteit te blijven waarborgen is het belangrijk dat iedere Novanet specialist een reparatie op dezelfde manier verricht. Hiertoe zijn verscheidene richtlijnen opgesteld per reparatietechniek. Waardoor onze herstelmeesters op dezelfde manier repareren en wij altijd de garantie kunnen geven op de reparatie.
Een belangrijk aspect van de Novanet Academy is de verdeling in verschillende specialismes. Zo hebben wij verschillende opleidingstrajecten voor een spotrepair specialist, een gevel specialist en een keuken specialist. Technieken en materialen zijn zo divers binnen het vak van schadeherstel, dat wij ervoor kiezen om iedere werknemer zich slechts in één onderdeel te laten specialiseren. Voor elke discipline is er een leermeester aangesteld, die onze medewerkers begeleidt en verantwoordelijk is voor het opleidingstraject. Door het scheiden van de disciplines kunnen wij echte vakspecialisten aanleveren.
KLANTBELEVING
Wij zien schade als een stuk klantbeleving. Daarom is er binnen het leertraject van de Novanet Academy een sterke focus op het trainen van de communicatieve vaardigheden. Als schadeherstel specialist kom je dagelijks bij mensen in huis die wellicht iets vervelends hebben meegemaakt. Het draait voor een deel om de emotie en herinnering die een klant heeft aan het object met schade. Wij vinden het daarom belangrijk dat onze medewerkers zich in kunnen leven in de klant en hier op een juiste manier mee om gaan. Daarom trainen wij onze trainees hier intensief op.
Bekijk hier het verhaal van keuken specialist Edwin. Hij vertelt waarom de omgang met klanten zo belangrijk is en hoe hij dit zelf graag aanpakt.
VOORBEREID OP DE TOEKOMST
De Novanet Academy komt niet alleen voort uit ons streven naar hoge kwaliteitseisen, maar ook uit onze passie voor onze ambacht. Door de jongere generatie een plek te bieden waar zij dit ambacht kunnen leren, zijn wij ervan overtuigd dat dit de bekendheid van het beroep zal verbeteren. Momenteel wordt de Academy uitsluitend gebruikt om onze eigen medewerkers op te leiden, maar we sluiten niet uit dit op termijn ook open te gaan stellen voor anderen.
Novanet Herstelmeesters
Bel 030 – 241 64 64
Mail info@novanet.nl