Schade bij bezorgdiensten

Schade bij bezorgdiensten

Bezorgen zonder zorgen

E-commerce is inmiddels niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Logischerwijs neemt met de toename van het aantal online aankopen, ook het aantal bezorg- en montagediensten toe.

Deze bezorg- en montagediensten vormen een belangrijk onderdeel van de service die de consument of zakelijke klant ervaart, wanneer deze een online aankoop doet. Met bijna 90.000 organisaties binnen Nederland die online aankoopmogelijkheden bieden* is de concurrentie op e-commerce gebied moordend en vormt service een belangrijke onderscheidende factor.

Reviews op social media spelen voor de koper een grote rol bij het op voorhand beoordelen van deze service. Novanet helpt partijen bij het verbeteren van de klanttevredenheid score.

Door de toenemende druk, maar ook gewoon doordat wij mensen zijn vinden er helaas regelmatig ongelukjes plaats bij het bezorgen van bijvoorbeeld witgoed. ‘Een ongeluk zit in een klein hoekje’ luidt het spreekwoord en dit kunnen wij bevestigen. Wat is er vervelender dan een klant die blij is met zijn aankoop, maar achtergelaten wordt met bijvoorbeeld een kras op de deur, waar de bezorger per ongeluk met de steekwagen langs is geschuurd. Of een put in de vloer, doordat bij het verwijderen de oude machine ‘op de vloer stuitert’.

Dit is natuurlijk heel vervelend voor de consument, maar ook de bezorgdienst of detailhandelaar weet vaak niet goed met deze situaties om te gaan. Novanet ondersteunt organisaties bij het verhelpen van de schade en bij de afhandeling daarvan, waardoor de kosten en de nadelige gevolgen tot een minimum beperkt blijven.

Voorbeeld uit de praktijk

Wat deze ondersteuning dan inhoudt, lichten wij graag toe aan de hand van een recent voorbeeld uit de praktijk.

De organisatie in kwestie levert en installeert al 23 jaar hoogwaardige witgoed producten. Bij een installatie heeft één van de monteurs per ongeluk een stuk gereedschap laten vallen op een houten vloer. Dit ging om een splinternieuwe vloer waar de klant ontzettend blij mee was. Je kunt je voorstellen dat deze klant niet meer zo gelukkig was met de leverancier van het witgoedartikel. Op het Facebook-account van de leverancier werd een klacht gepost en ook kwamen er nare reacties via beoordelingssites binnen. De claim van deze klant bedroeg € 3000,-, bestaande uit het uitwisselen van de beschadigde plank en het schuren en lakken van de gehele vloer om kleurverschil op te heffen. Daarnaast is er ook nog eens sprake van een enorme overlast voor de klant. De woonkamer moet leeggehaald worden, de vloer mag enkele dagen niet worden belopen en dit allemaal als gevolg van een klein ongelukje.

De eigenaar van de winkel zat hier behoorlijk mee in zijn maag. Via een relatie kwam de witgoedleverancier bij Novanet terecht en een aantal dagen later werd dit bericht door de klant gepost.

Wat een kunstenaar is deze man van Novanet! Hij had in een paar uur die deuk in de vloer weggewerkt. Je ziet er niets meer van!!!. Wij zijn erg blij met de verleende service. 🙂 

(more…)

May 6, 2019 0

Interview schadeherstel Vreugdevuur Scheveningen

Interview schadeherstel Vreugdevuur Scheveningen

Novanet is specialist als het gaat om het behandelen van uitzonderlijke schades. Waar in veel gevallen gedacht wordt dat een kozijn compleet vervangen dient te worden, is Novanet in 95% van de gevallen in staat de schades onzichtbaar te herstellen.

Nu speelt bij schadeherstel niet alleen het technische aspect een belangrijke rol. Onze monteurs worden ook getraind op het emotionele aspect van het vak.

Robert de Keijzer, Directeur van Novanet, vertelt hierover het volgende:

De visie van Novanet hierin is helder. Realiseer je dat er emotie loskomt bij een onoverkomelijke gebeurtenis. Schadeherstel is een mooi vak als je beseft voor wie je het doet. Ben je bewust van het verhaal achter de schade, dat geven wij onze mannen mee.

(more…)

March 27, 2019 0

Vreugdevuur Scheveningen veroorzaakt piek in kozijnschade meldingen

Vreugdevuur Scheveningen veroorzaakt piek in kozijnschade meldingen

Vanuit Novanet wensen wij iedereen een gezond en voorspoedig 2019. We hopen natuurlijk dat u gezellige en bovenal schadevrije feestdagen achter de rug hebt.

Afgelopen jaarwisseling is nogal roerig geweest. Rond deze periode ontvangen we bij Novanet ieder jaar veel meldingen van schades aan woningen en kozijnen veroorzaakt door vuurwerk. Tot nu toe blijken wij deze schades gelukkig goed te kunnen herstellen. Het aantal schades dit jaar is echter opvallend hoger dan voorgaande jaren wat direct te maken heeft met het debacle in Scheveningen.

(more…)

January 8, 2019 0

Schadeoplossing op maat

Schadeoplossing op maat

Wanneer u woningschade heeft opgelopen, dan ervaart u hier ongemak van. Ongemak op emotioneel vlak, omdat u bijvoorbeeld net de badkamer volledig gerenoveerd heeft wanneer u uw douchekop op de douchebak laat vallen en hiermee een fikse scheur veroorzaakt. Maar ook ervaart u vaak ongemak op gebied van meer praktische zaken. Zo moet u bijvoorbeeld een of meerdere vrije dagen opnemen om een monteur aan huis te ontvangen en zit u tijdelijk in de overlast die herstelwerkzaamheden met zich mee brengen.

(more…)

November 29, 2018 0

Werken bij Novanet? Eén van onze creatieve collega’s vertelt hoe zij dit ervaart.

Werken bij Novanet? Eén van onze creatieve collega’s vertelt hoe zij dit ervaart.

Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Een gegeven waar we ook bij Novanet niet onderuit kunnen. Wij doen er dan ook alles aan om onze mensen tevreden te houden. Zo bieden wij een op maat gemaakt opleidingstraject binnen de Novanet Academy, waarbij collega’s zich verder kunnen ontwikkelen binnen de discipline van hun persoonlijke voorkeur. Ook organiseren we diverse activiteiten en evenementen om de onderlinge sfeer en teamspirit te versterken.

(more…)

November 22, 2018 0

Flexibel schadeherstel on-spot!

Flexibel schadeherstel on-spot!

Voor diegenen onder ons die wel eens een verbouwing hebben meegemaakt, klinkt het volgende verschijnsel zeer waarschijnlijk bekend in de horen; onderaannemers of klusjesmannen die stuk voor stuk vakwerk verrichten, maar waarbij de onderlinge communicatie allesbehalve soepel verloopt.

(more…)

November 1, 2018 0

Onderwaterschade herstel

Onderwaterschade herstel

Buiten vallen de bladeren van de bomen. De dagen worden korter en kouder. De zomer lijkt mijlenver weg. Toch is het nog helemaal niet zo lang geleden dat we nog buiten konden barbecueën, genietend van het heerlijke warme weer. Bij Novanet blikken we terug op de zomer van 2018, de zomer waarbij geen einde aan de hitte leek te komen en menig gazon er verdord en vergeeld bij lag.

(more…)

October 25, 2018 0

Linoleum vloeren laat u repareren door Novanet!

Linoleum vloeren laat u repareren door Novanet!

Een groot gedeelte van onze herstelwerkzaamheden op het gebied van vloeren is het repareren van kleine en grote schades aan linoleum vloeren. Linoleum is goedkoop materiaal wat vaak gebruikt wordt in grotere ruimtes. Doordat het goedkoper is, is het ook kwetsbaarder voor schades zoals krassen en deuken.

(more…)

March 13, 2018 0

Ieder jaar weer tientallen meldingen van vuurwerkschade

Ieder jaar weer tientallen meldingen van vuurwerkschade

Ieder jaar geven Nederlanders veel geld uit aan vuurwerk. Vorig jaar is er zo’n 68 miljoen euro aan besteed! Vuurwerk heeft iets betoverends, is prachtig, maar brengt ook risico’s met zich mee. Begin dit jaar maakte het Verbond van Verzekeraars bekend dat er in nieuwjaarsnacht voor ruim 13 miljoen euro schade aangericht was aan huizen en auto’s en er belandden ongeveer 500 mensen met ernstig letsel in het ziekenhuis.
Lees meer

December 22, 2017 0

WhatsApp ons!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren. Lees hier meer

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close